Greenιάρης
πάρε με ἀπάνου στὰ βουνά, τὶ θὰ μὲ φάῃ ὁ κάμπος
Λίγα λόγια για εμένα
Η παραπάνω φωτογραφία έχει πολιτική χροιά.
ΑΡΘΡΑ
Σύνδεσμοι


2014 αναγνώστες
5 σχόλια
 Όλα τα σχόλια για το άρθρο
Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008
16:31

Ακούω πολλούς να αναλύουν τόσο επιφανειακά και ανάλαφρα τα τεκτενόμενα στις διεθνείς αγορές και ιδιαίτερα στην αγορά πετρελαίου. Παραθέτω μία ανάλυση που σε πολλούς μπορεί να φανεί χρήσιμη. Με λίγα λόγια......

 

Think gas is expensive now? Just wait. You've heard it before, but this time it's for real:
WE ARE AT THE BEGINNING OF THE END OF CHEAP OIL ...



Η θεωρία peak oil είναι με απλά λόγια η εκτίμηση ότι η παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου έχει αγγίξει ή θα αγγίξει σύντομα το σημείο κορύφωσής της .... Κλίκ για τη συνέχεια του άρθρου

 

- Η "κρίση" είναι μια σειρά προβλημάτων που τα αμέλησαν μέχρι να γίνουν θανατηφόρα

 

- "Δεν έχουμε περιττά αποθέματα, δεν έχουμε τρόπο ν' αξιοποιήσουμε τα υπάρχοντα αποθέματα. Η ζήτηση είναι πλέον εκτός ελέγχου!"

 
- "Όσο πιο γρήγορα ανοίγουμε τα μάτια μας, για να βλέπουμε αυτά τα προβλήματα, τόσο λιγότερο οδυνηρά θα γίνουν"

-Matthew Simmons-

 

Στατιστικά ιστορικά στοιχεία για την πορεία του πετρελαίου στον πλανήτη δίνονται σε σχετικό άρθρο του blog

 

Για όσους διάβασαν και κατανόησαν το άρθρο, χρήσιμο είναι και ένα ντοκυμαντέρ που δίνεται στο σύνδεσμο για το

ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

 

 

 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail
736 αναγνώστες
Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008
14:08

Ένα άρθρο για το βιοντήζελ.

 

Σημειώνεται ότι το σύνολο σχεδόν του ελληνικού βιοντήζελ παράγεται από έτοιμα λάδια (κραμβέλαια κτλ) που εισάγονται και όχι  από  ελληνικές  καλλιέργειες, λόγω του  υψηλού  κόστους παραγωγής  πρώτης  ύλης  και του  χαμηλότερου εισοδήματος  που  δίνουν  τέτοιες  καλλιέργειες  στον  Έλληνα αγρότη,  υπό τις  παρούσες  συνθήκες.

 

Η ιστορία των βιοελαίων ως καύσιμα κίνησης ξεκινά πριν από ένα αιώνα, όταν ο Ρούντολφ Ντίζελ κατασκεύασε τον Αύγουστο του 1893 τον ομώνυμο κινητήρα, χρησιμοποιώντας ως καύσιμο για τη λειτουργία του το αραχιδέλαιο (φυστικέλαο). Λίγα χρόνια αργότερα, το 1912, ο Ρούντολφ Ντίζελ προφητικά δηλώνει: «Η χρήση φυτικών ελαίων σαν καύσιμα μηχανών φαίνεται ασήμαντη σήμερα. Όμως τέτοια έλαια μπορεί να γίνουν με την πάροδο του χρόνου τόσο σημαντικά όσο είναι σήμερα το πετρέλαιο και το κάρβουνο».

Σήμερα το βιοντήζελ χρησιμοποιείται σε πετρελαιοκινητήρες, μόνο του ή σε μίγμα με πετρέλαιο κίνησης. Τα μίγματα μέχρι 20% βιοντήζελ με πετρέλαιο κίνησης (B20) μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε όλες τις μηχανές ντίζελ και είναι συμβατά με τον υπάρχοντα εξοπλισμό αποθήκευσης και διανομής. Αυτά τα χαμηλά μίγματα (5-20%) γενικά δεν απαιτούν τροποποιήσεις των μηχανών. Τα υψηλότερα μίγματα, ακόμη και το καθαρό βιοντήζελ (βιοντήζελ 100%, ή B100), μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μηχανές που κατασκευάστηκαν την τελευταία δεκαετία, με ελάχιστη ή καμία τροποποίηση.


Ανάλυση της παγκόσμιας αγοράς βιοντήζελ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μακράν ο κύριος παραγωγός βιοντήζελ σε παγκόσμιο επίπεδο. Η παγκόσμια παραγωγή βιοντήζελ το 2003 ήταν περίπου 1,8 δισεκατομμύρια λίτρα όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα.

 

Κλίκ για τη συνέχεια του άρθρου

 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail
874 αναγνώστες
Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008
12:46

Ένα άρθρο σχετικό με τη βιοαιθανόλη. Χρήσιμο για όσους καλοβλέπουν τη μετοχή της ΕΒΖ λόγω τον εξελίξεων που αναμένονται.

 

Για όσους δεν το γνωρίζουν: Τα βιο­καύσιμα αντιπροσωπεύουν πλέον πε­ρίπου το 70% των επιπλέον καυσίμων που μπαίνουν στην α­γορά εκτός ΟΠΕΚ. 

 

Προσωπική γνώμη:

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΜΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΒΙΟΑΙΘΑΝΟΛΗΣ λόγω των υψηλών τιμών των σιτηρών και του μικρού κλήρου της αγροτικής γης στην Ελλάδα. Η μελέτη που έγινε για την ΕΒΖ έλαβε υπόψη τις τότε υπάρχουσες χαμηλές τιμές των σιτηρών (για εισαγωγές) οπότε σήμερα είναι ΑΚΥΡΗ λόγω της εκτίναξης των τιμών τους. Μην μπερδεύετε τα μεγέθη των ΗΠΑ και της Βραζιλίας με αυτά της Ελλάδας διότι έχουμε πολύ μεγαλύτερο κόστος παραγωγής πρώτης ύλης και τελικού προιόντος.

Λαμπρό το μέλλον για τα συστήματα ολοκληρωμένης παραγωγής (βιοδιυλιστήρια) προς το παρόν και την κυτταρινική αιθανόλη στο μέλλον

(2ης γεννιάς βιοαιθανόλη).

 

Η ιστορία της βιοαιθανόλης ως καυσίμου κίνησης ξεκινά το 1908 όταν ο Χένρυ Φορντ κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο, το αλκοολοκίνητο μοντέλο Ford T, δηλώνοντας ότι τα καύσιμα του μέλλοντος θα προέρχονται από μήλα, ζιζάνια ή ροκανίδια.

Σήμερα, όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να χρησιμοποιήσουν Ε5 ή Ε10, δηλαδή μείγμα βενζίνης με 5 ή 10% αιθανόλη, χωρίς καμία μετατροπή. Η αιθανόλη έχει 113 οκτάνια και χρησιμοποιείται για την αύξηση του αριθμού οκτανίων της βενζίνης και για τη βελτίωση της ποιότητάς της δηλαδή ως βελτιωτικό καυσίμου (πχ ΕΤΒΕ, ΜΕΤΒΕ). Συνήθως πωλείται στα πρατήρια ως μείγμα Ε10 (10% αιθανόλη + 90% βενζίνης). Η αυτοκινητοβιομηχανία πλέον διαθέτει στο εμπόριο μοντέλα (FFV, Flexible Fuel Vehicle) που χρησιμοποιούν μείγμα Ε85 (85% αιθανόλη + 15% βενζίνης) ή οποιοδήποτε άλλο μείγμα αιθανόλης-βενζίνης (πχ Ford Focus ή Saab BioPower). Το μίγμα Ε85 έχει αριθμό οκτανίου περίπου 105.

 

Ανάλυση της παγκόσμιας αγοράς αιθανόλης

Οι Βραζιλία και ΗΠΑ παράγουν το 75% περίπου της αιθανόλης του πλανήτη με την εν λόγω βιομηχανία να γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη. Ήδη ακούγονται προτάσεις για δημιουργία καρτέλ αιθανόλης από τις δύο χώρες αντίστοιχου με τον ΟΠΕΚ.

 

Κλίκ για τη συνέχεια του άρθρου
 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail
671 αναγνώστες
2 σχόλια
 Όλα τα σχόλια για το άρθρο
Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008
11:53

Ένα άρθρο για τα τρόφιμα που ίσως φανεί χρήσιμο σε αρκετούς που θεωρούν ότι οι φουσκωμένες τιμές των αγροτικών προιόντων είναι μόνο ένα κερδοσκοπικό παιχνίδι ...

 

Η διατήρηση των τιμών του πετρελαίου σε υψηλά επίπεδα σημαίνει ότι οτιδήποτε μπορεί να γίνει ενέργεια, θα γίνει ενέργεια.

 

Έχω βαρεθεί να διαβάζω δημοσιεύματα και απόψεις αμαθών, ημιμαθών ή και κατευθυνόμενων πολέμιων των βιοκαυσίμων.

Το σίγουρο είναι ότι ούτε υπάρχει κάποια καλλιέργεια ή μέθοδος – θαύμα για παραγωγή βιοκαυσίμων, ούτε τα βιοκαύσιμα θα λύσουν το ενεργειακό ή το περιβαλλοντικό πρόβλημα του πλανήτη. Δυστυχώς όμως τη δεδομένη χρονική στιγμή, τα μόνα σοβαρά όπλα που έχουμε ενάντια στην κλιματική αλλαγή είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, η αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας και η ανανεώσιμη ενέργεια συμπεριλαμβανομένων των βιοκαυσίμων (στερεά, υγρά, αέρια). Επιπλέον, εκτός από τα βιοκαύσιμα, δεν υπάρχει καμιά εναλλακτική λύση προς το παρόν για αντικατάσταση των καυσίμων κίνησης, μέχρι να περάσουμε στο καύσιμο υδρογόνο (σε μερικές δεκάδες χρόνια). Έτσι πρέπει να τα βλέπουμε απλά σαν τη γέφυρα που θα μας πάει στο υδρογόνο.

 

Και μερικές σκέψεις για το φαινόμενο της αύξησης τιμών στα αγροτικά προϊόντα και τις ζωοτροφές, που δυστυχώς πολλά ύποπτα παπαγαλάκια το έχουν συνδέσει αποκλειστικά με τα βιοκαύσιμα. Ίσως έτσι εξυπηρετούν τους ανά τη γη «πετρελαιάδες» ή δίνουν άλλοθι σε εκατομμύρια εταιριών που κερδοσκοπούν, εφαρμόζοντας δυσανάλογες αυξήσεις στα προϊόντα τους (αρτοποιήματα, γαλακτοκομικά, ζυμαρικά κοκ) λόγω αύξησης των πρώτων υλών (δημητριακά, ζωοτροφές).

Κλίκ για τη συνέχεια του άρθρου
 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail
773 αναγνώστες
2 σχόλια
 Όλα τα σχόλια για το άρθρο
Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008
11:37

Ακούω πολλούς να αναλύουν τόσο επιφανειακά και ανάλαφρα τα τεκτενόμενα στις διεθνείς αγορές και ιδιαίτερα στην αγορά πετρελαίου. Παραθέτω μία ανάλυση που σε πολλούς μπορεί να φανεί χρήσιμη. Με λίγα λόγια......

 

Think gas is expensive now? Just wait. You've heard it before, but this time it's for real:
WE ARE AT THE BEGINNING OF THE END OF CHEAP OIL ...

 

Η θεωρία peak oil είναι με απλά λόγια η εκτίμηση ότι η παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου έχει αγγίξει ή θα αγγίξει σύντομα το σημείο κορύφωσής της.

Αλλά ας κάνουμε μια ιστορική ανασκόπηση του θέματος:

Η θεωρία " peak oil " διατυπώθηκε για πρώτη φορά από τον γεωλόγο Μάριον Κινγκ Χάμπερτ (M. K. Hubbert), ο οποίος, το 1956, προέβη στην εκτίμηση ότι η παραγωγή πετρελαίου στις ΗΠΑ θα αγγίξει το σημείο κορύφωσής της μεταξύ 1965 και 1970 και έπειτα θα ακολουθούσε πτωτική καμπύλη, γνωστή τώρα ως η καμπύλη του Χάμπερτ.

Η καμπύλη κορύφωσης Χάμπερτ είναι ένα κωδωνοειδές μοντέλο παραγωγής μιας συγκεκριμένης χώρας, περιοχής ή του πλανήτη στη βάση της υπόθεσης ενός συνόλου ανακτήσιμων ποσοτήτων αργού πετρελαίου. Ομως ο Χάμπερτ σχεδόν δεν πρόφτασε να παραδώσει την εργασία του. Δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από τα αφεντικά του στη Shell, οι οποίοι του ζήτησαν να «μετριάσει τη σημασία της». Η απάντησή του ήταν ότι δεν υπήρχε τίποτα να μετριάσει ......

Κλίκ για τη συνέχεια του άρθρου

 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail
Σελίδα 50 από 50«Πρώτη<424344454647484950

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις