Greenιάρης
πάρε με ἀπάνου στὰ βουνά, τὶ θὰ μὲ φάῃ ὁ κάμπος
Λίγα λόγια για εμένα
Η παραπάνω φωτογραφία έχει πολιτική χροιά.
ΑΡΘΡΑ
Σύνδεσμοι


Πετρέλαιο: H θεωρία "peak oil" (ALERT)
1746 αναγνώστες
Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2008
21:52

ΝΕΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΥΨΗΛΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ. ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟΥΣ. 

 

Think gas is expensive now? Just wait. You've heard it before, but this time it's for real:
WE ARE AT THE BEGINNING OF THE END OF CHEAP OIL ...

 

Η θεωρία peak oil είναι με απλά λόγια η εκτίμηση ότι η παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου έχει αγγίξει ή θα αγγίξει σύντομα το σημείο κορύφωσής της .... Πιθανώς τερματίστηκε η εποχή του φθηνού πετρελαίου.

Οι εξελίξεις αργές αλλά αναπόφευκτες ... Κλίκ για το πλήρες άρθρο

 

 
Όσα συμβαίνουν σχετικά με το πετρέλαιο ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΕ ΜΟΝΙΜΩΣ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ. Λογικά θα ξαναβλέπουμε τιμές 70-80 δολλάρια το βαρέλι αλλά θα επάνέρχονται όλο και υψηλότερα επίπεδα τιμών σε βάθος χρόνου.

Αν κάποιος προσέξει πως αντιδρά η αγορά πετρελαίου ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΕΙΔΗΣΗ, τότε μπορεί να καταλάβει πολλά. Τα φαινόμενα αυτά μιλούν από μόνα τους για όποιον έχει ευρύτερη γνώση και είναι αποστασιοποιημένος από τα τεκτενόμενα. Η παραμικρή εξέλιξη στην προσφορά (αρνητική ή θετική) είναι πλέον κοστολογημένη (τυφώνας τάδε στο Μεξικό +1,5 δολλάρια, χτύπημα ανταρτών στο Νίγηρα +0,5 δολλάριο, απειλές σε Ιράν + 3 δολλάρια/βαρέλι κ.ο.κ).

Αυτό διότι πλέον η ζήτηση είναι ανελαστική σε πολύ μεγάλο τμήμα του πλανήτη. Δεν ζούμε την πετρελαϊκή κρίση του '70. Οι OILHOLICS έχουν πολλαπλασιαστεί στον πλανήτη (Βλέπε BRIC = Brazil, Russia, India, China).

 

Για όσους διάβασαν και κατανόησαν το άρθρο, ας δουν προσεκτικά ένα ντοκυμαντέρ που δίνω στο σύνδεσμο για το ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ.

 

Αξιολογήστε το άρθρο 
8 ψήφοι
 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail
Σχόλια

07/06 01:16  favlos
Ξεκαθαριζω οτι δεν ασχολουμαι και δεν με απασχολει προσωπικα το χρηματιστηριο καθως θεωρω βλακωδες να επιβληθεις με τη λογικη σε χαοτικα φαινομενα.
----
θα σου πω το τρελλό.
το πιο προβλέψιμο πράγμα είναι το χρηματιστήριο...
εχει όμως κανόνες...
07/06 01:31  Κλεάνθης
Αγαπητέ, η άποψή μου είναι ότι είναι χαοτικό φαινόμενο. Έχεις ακούσει πιστεύω για το πέταγμα της πεταλούδας...είναι σαν να προσπαθείς να προβλέψεις πότε θα πετάξει η πεταλούδα για να είσαι έτοιμος για το σεισμό. Να όμως που η πεταλούδα πετά στην Κίνα και ο σεισμός γίνεται στην Αμερική. Όλο το παζλ αποτελείται από άπειρα κομμάτια. Είναι απλά η γνώμη μου χωρίς να σημαίνει ότι είναι και απολύτως σωστή. Απλά είναι δική μου στάση.
07/06 01:43  Κλεάνθης
Ζωή με τερατώδη πολυπλοκότητα που αυτά που γράφω τώρα σε λίγο δεν θα ισχύουν...
Ο νέος γενναίος και συναρπαστικός κόσμος που πάντα μου άρεσε...

*
Συμφωνώ απολύτως ... κάπως έτσι είναι και το χρηματιστήριο
07/06 02:03  favlos
Φίλε Κλεάνθη να δείτε που τελικά συμφωνούμε..:)
07/06 02:08  Κλεάνθης
Δεν αμφιβάλλω καθόλου
Καλό βράδυ
07/06 02:14  Nastybishop
Φίλε Κλεάνθη η θεωρία του peak oil στην πραγματικότητα δεν είναι παρά μια κοινοτυπία και ένα αμπαλάρισμα του αυτονοήτου. Θα ήταν πλύ βλακώδες να πιστεύει κάποιος ότι το πετρέλαιο ειναι ανεξάντλητο. ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Το θέμα είναι το πότε. Όπως επίσης ειναι πολύ σημαντικό η μετάβαση προς νέες μορφές ενέργειας να γίνει σταδιακά και ομαλά, χωρίς να οδηγηθούν οι παγκόσμιες οικονομίες σε δριμύτατες κρίσεις. Για αυτό μην υποτιμάς το ρόλο της αγοράς και των κερδοσκόπων.
07/06 02:20  Nastybishop
Μακροπρόθεσμα το πετρέλαιο θα κινείται ανοδικά. Και όσο κινείται ανοδικά τόσο το κίνητρο υποκατάστασης του θα γίνεται πιο ισχύρο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι πρώτες σοβαρές επενδύσεις σε εναλλακτική ενέργεια ξεκίνησαν την δεκαετία του 70. Η μετάβαση αυτή πολύ πιθανόν να κρατήσει πολλά χρόνια και είναι ζωτικής σημασίας να γίνει με ομαλό τρόπο, δίχως κερδοσκοπικές ακρότητες όπως η σημερινή. Γιατί μην μου πεις ότι το σημερινό ράλυ του πετρελαίου συνέβη επειδή αντιλήφθηκαν όλοι ότι το πετρέλαιο τελειώνει.
07/06 02:21  Κλεάνθης
Αγαπητέ,Παραγωγή 85 κατανάλωση πλέον 87 την ημέρα. Επιστημονικά papers μιλούν για τέλος του πετρελαίου του πλανήτη σε 30-40 χρόνια. Τα πράγματα οδεύουν νομοτελειακά άσχετα που επιταχύνονται από κερδοσκόπους.
07/06 02:28  Κλεάνθης
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Τα βιοκάύσιμα μόλις πήγαν να πάρουν μπρός είδες τι έγινε, τι πόλεμο τρώνε.
07/06 02:29  Nastybishop
Κανένας δεν βολεύεται περισσότερο από την θεωρία της εξάντλησης του πετρελαίου από τους ίδιους τους κερδοσκόπους. Αυτό αυτόματα δημιουργεί ένα κίνητρο απόκρυψης που ίσως εξηγεί γιατί τα αποθέματα κρατούνται από μυστικά.
Ένα άλλο ζήτημα που προκύπτει από την κερδοσκοπία είναι η μεταφορά πλούτου, που μας στραγγαλίζει οικονομικά. Αυτό ίσως μας δυσκολεύει την πιθανότητα ομαλής μετάβασης σε άλλο ενεργειακό καθεστώς.

Αυτά για την κερδοσκοπία. Τώρα επι του προκειμένου ίσως να έχεις δίκιο ίσως και όχι. Και μιλάω για τον χρονικό πλαίσιο που θέτεις, γιατί περί της τελικής κατάληξης δεν τίθεται θέμα. Φυσικά και είναι εξαντλησιμος πόρος το πετρέλαιο.
07/06 02:34  Κλεάνθης
Δεν θέτω εγώ χρονικό πλαίσιο. Εγώ απλά μελετώ και μεταφέρω ... Επιστημονικά papers μιλούν για τέλος φυσικού αερίου του πλανήτη σε 40-50 χρόνια και τέλος του κάρβουνου σε 200.
07/06 02:41  Κλεάνθης
Η θεωρία τη εξάντλησης δεν βολεύει καθόλου τους πετρελαιάδες. Δεν βολεύει γιατί λειτουργεί σε ραγδαία αναπτυξη ανανεώσιμων και βιοκαυσίμων. Η Βραζιλία έχει κάνει ενεργειακό θαύμα με την αιθανόλη. Πριν μήνες πήγε ο Μπους εκεί να προτείνει να κάνουν "ΟΠΕΚ" βιοαιθανόλης. Δεν μπορείς να φανταστείς τι έγινε από τον ΟΠΕΚ, τι απειλές και πιέσεις άκουσαν από τους πετρελαιάδες.
07/06 02:42  Nastybishop
Ναι δεν έχω διάθεση να τα αμφισβητήσω αυτά τα στοιχεία. Άλλωστε αν δεν είναι 30 χρόνια, θα είναι 40 ή 50 ή 70...το θέμα είναι να βρεθούν λύσεις. Και φυσικά να κατανοήσουμε ότι τέτοιες εξάρσεις στις τιμές, ουδεμία σχέση έχουν με peak oil. Να σου πω την αλήθεια τέτοια ράλυ με κάνει να υποπτέυομαι σύντομα γεωπολιτικες εντάσεις. Μακάρι να κάνω λάθος...
07/06 02:46  Nastybishop
Εννοούσα ότι βολεύει αυτούς που ποντάρουν σε άνοδο στα future πετρελαίου. Πχ index funds, hedge funds etc. Διακινούν δις δολλάρια και τα κέρδη είναι υπέρογκα και μάλιστα εν μέσω χρηματοοικονομικής κρίσεως, οπου τα χρηματιστήρια ματώνουν.

Αλήθεια για Ελλάδα τι βλέπεις; Έχουμε την δυνατότητα να επενδύσουμε σε βιοκαύσιμα; ή ειναι καμμένο χαρτι;
07/06 02:46  Κλεάνθης
Και δεν είναι τυχαία η οργανωμένη επίθεση στα βιοκαύσιμα από τότε. Όταν τελείωσα το μεταπτυχιακό μου στα βιοκαύσιμα δεν ήξερε κανένας τί θα πει αυτό. Τον τελευταίο χρόνο έχω ακούσει και από ανθρώπους που υπογράφουν με σταυρό να ναλύουν με πάθος τα δεινά που έχουν φέρει τα βιοκαύσιμα στον κόσμο.
07/06 02:50  Κλεάνθης
Έχουμε τεράστιες προοπτικές αλλά όχι σε αυτά που διαφημίζουν. Τεράστιο μέλλον έχουν τα στερεά βιοκαύσιμα (pellets)και η ηλεκτροπαραγωγή από βιομάζα. Άσε που παίζεται τεράστιο παιχνίδι μαι το χρηματιστήριο των ρύοων που εδώ δεν έχουν πάρει μυρωδιά.
07/06 02:52  Κλεάνθης
Αλλά να ξέρεις ότι τη μερίδα του λέοντος και στα βιοκαύσιμα θα την πάρουν πετρελαιάδες και εταιρείες ενέργειας.
07/06 02:53  Nastybishop
Μάλλον θα αναφέρασαι στις απόψεις που θέλουν τα βιοκαύσιμα ως αιτία αύξησης της τιμής των αργοτικών προιοντων...
07/06 02:54  Nastybishop
Ναι όντως. Θα παρατηρησεις ότι η μοτορ οιλ ενδιαφέρεται για το project της βιοαιθανολης και από ότι φαίνεται είναι πολύ κοντά στο να το αναλάβει...
07/06 02:54  Κλεάνθης
Ακριβώς. Και επίσης ότι δεν είναι δήθεν τόσο φιλικά στο περιβάλλον όσο αρχικά πιστεύαμε κτλ
07/06 02:58  Nastybishop
τι εννοείς δεν είναι βιώσιμη; δεν υπάρχουν οι κατάλληλες τεχνικές συνθήκες παραγωγής ή ότι δεν είναι οικονομικά βιώσιμο;
07/06 03:01  Κλεάνθης
Και το ελληνικό κράτος δεν μπορεί να δώσει τις επιδοτήσεις που δίνει ο Μπους στην αμερικάνικη βιομηχανία αιθανόλης (για να αυξήσει την ενεργειακή ασφάλεια), ενώ έχουμε πολύ υψηλό κόστος παραγωγής στην καλλιέργεια ενεργειακών φυτών (μικρός κλήρος κτλ)
07/06 03:02  Κλεάνθης
Δεν είναι οικονομικά βιώσιμη ούτε θα είναι την επόμενη δεκαετία
07/06 03:02  Nastybishop
Τουλάχιστον υπάρχει μια κινητικότητα στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας: αιολικά πάρκα, φωτοβολταικα και νομίζω και σε γεωθερμική ενέργεια κάτι είναι και αυτό...
07/06 03:04  Κλεάνθης
την ΕΒΖ οι υποψήφιοι ήταν 13, μείναν 9 και τελικά όλοι αποσύρθηκαν εκτός από 2.
07/06 03:07  Κλεάνθης
Όταν έγινε η μελέτη βιωσιμότητας πριν 2 χρόνια για τα 2 εργοστάσια σε¨Λάρισα και Ξάνθη, είχαν σκοπό να φέρνουν φθηνά σιτάρια από Ουκρανία. Τιμή σίτου 25 δρχ. το κιλό. Σήμερα τιμή σίτου 150 δρχ το κιλό και η Ουκρανία ξύπνησε και βάζει δασμούς
07/06 03:08  Nastybishop
Ναι αυτό που άκουσα και εγώ είναι ότι βιοαιθανόλη δεν γίνεται να παραχθεί στην ελλάδα. Από την άλλη όμως πως εξηγείται το ενδιαφέρον των δυιληστηριών;
07/06 03:09  Nastybishop
Αλλά δεν έχω προσωπική άποψη επί του θέματος, γιατί ξεφεύγει των γνώσεων μου.
07/06 03:10  Κλεάνθης
Στα φωτοβολταικά έχει γεμίσει ο τόπος λαμόγια μικροεπενδυτες που παλεύουν να βγάλουν άδειες μέσω βουλευτών. Νομίζουν ότι θα πέρνουν το ρεύμα της ΔΕΗ και θα της το πουλάν σε 7πλάσια τιμή
07/06 03:13  Κλεάνθης
Η αιθανόλη πάει υποχρεωτικα στα διυληστήρια και γίνεται ανάμιξη με τη βενζίνη. Δουλεύει ως οξυγονωτής και ενισχυτικό αφού έχει 115 οκτάνια
07/06 03:13  Nastybishop
Πολύ απαισιόδοξος σε βρίσκω...οι υποδομές αυτής της χώρας είναι της πλάκας και τα προβλήματα μυριάδες. Αλλά εν πάση περιπτώσει γίνονται και επενδύσεις στον τομέα αυτόν που πρωτύτερα δεν γινόντουσα. Ας πούμε είναι μια αρχή...
07/06 03:15  Nastybishop
Δηλαδή θέλεις να πεις ότι επί της ουσίας η μοτορ οιλ δεν ενδιαφέρεται αυτό καθαυτό για την παραγωγή βιοκαυσίμων; απλά η αιθανόλη είναι χρήσιμη στη δυιληση;
07/06 03:16  Κλεάνθης
Οι σοβαροί ξένοι επενδυτές σε αιολικά και φωτοβολταικά ήδη αρχίζουν και αποσύρουν το ενδιαφέρον τους λόγω της γραφειοκρατίας γιατί έχουν δεσμευμένα εδώ και 2 χρόνια κεφάλαια. Τα παίρνουν και φεύγουν να επενδύσουν σε σοβαρές χώρες και όχι στο Ελλαδιστάν
07/06 03:20  Nastybishop
Τερνα ενεργειακή, Εντεσσα ελλάς, ροκας ...παράγεται εναλλακτική ενέργεια...το τι όργια κρυβονται από πίσω δεν το γνωρίζω...αλλά τουλάχιστον έχει γίνει η αρχή. Της πλάκας είναι αυτή η χώρα, δεν θα διαφωνήσω αλλά...
07/06 03:22  Κλεάνθης
Υπάρχει οδηγία δηλαδή νόμος από την ΕΕ να έχουμε αντικαταστήσει το 5,75% των καυσίμων κίνησης μέχρι το 2010 με βιοκαύσιμα. Βιοντήζελ & αιθανόλη. Αιθανόλη από εκεί ξεκινούν όλα. Θα παράγουν αιθανόλη και η βενζίνη όλων μας θα έχει 2-3% αιθανόλη ήδη από το διυλιστήριο. Σήμερα όμως με την εκτίναξη των τιμών των σιτηρών δεν βγαίνει αιθανόλη με κέρδος παρά μόνο αν φτάσει το πετρέλαιο 90 ΕΥΡΩ το βαρέλι.
07/06 03:24  Nastybishop
σορρυ φίλε σε έπρηξα με ερωτήσεις...αλλά έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον το θέμα. Η Ελληνική οικονομία κινδυνεύει να γονατίσει εξαιτίας του εισαγόμενου πληθωρισμού (βλέπε πετρελαικες τιμές), χώρια της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Και λύσεις πρέπει να δρομολογηθούν γρήγορα...
Αυτά τα ολίγα. Σε καληνυχτίζω.
07/06 03:25  Nastybishop
δηλαδη περίπου 140+ δολλάρια...κοντά ειναι...
07/06 03:29  Κλεάνθης
Ο Βραζιλάνος βγάζει με ζαχαροκαλαμο φθηνή αιθανόλη, αλλά ζαχαροκάλαμο δεν φυτρώνει Ευρώπη. Υπάρχει φυτό παρόμοιο με το ζαχαροκάλαμο, το γλυκό σόργο που είναι ταμαμ για Ελλάδα. Είναι το μόνο που μπορεί να δώσει φθηνη αιθανόλη. Απλά θέλει πολλή έρευνα, και γίνεται εδώ και χρόνια. θέλει πολύ έρευνα όλη η παραγωγική διαδικασία από το χωράφι μέχρι το διυλιστήριο γιατί σε βιομηχανίες αιθανόλης τα νούμερα είναι ιλυγγιώδη
07/06 03:32  Κλεάνθης
Δεν είναι κοντά γιατί η τιμή είναι ποφορολογημένη. Μετά θα έρθει ο ΝΤΑΒΑΤΖΗΣ το κράτος και θα κοπανήσει φόρο. Φόρο μικρότερο από τα άλλα καύσιμα βέβαια για να κάνει τον καλό, αλλά φόρο
07/06 03:35  Nastybishop
Μια τελευταία ερώτηση. Τι σχέση έχουν τα σιτηρά με την αιθανόλη (που ανέφερες πριν;)
07/06 03:36  Nastybishop
Α τώρα το πιασα. Εννοείς παραγωγή αιθανόλης από σιτηρά!
07/06 03:38  Κλεάνθης
Πριν σε καληνυχτίσω, να ξέρεις ότι μετά το 2013 ΄πολλοί θα ποντάρουν χρηματιστηριακά σε ρύπους, διοξείδιο μονοξείδιο κτλ. Τα χρηματιστήρια των ρύπων λειτουργούν είδη και γίνεται σφαγή. Έχουν σαρώσει ότι κυκλοφορεί οι δυτικοευρωπαίοι.
07/06 03:39  Κλεάνθης
Σωστός...η μπύρα που πίνεις από τη παράγεται
07/06 03:40  Nastybishop
Ναι το γνωρίζω...χρηματιστηρια ρύπων, η έμπρακτη υλοποιήση του θεωρήματος Coase...μεγάλη συζήτηση...
07/06 03:43  Nastybishop
Μην παραγνωρίζεις όμως την πιθανότητα όλα αυτά τα εμπορεύματα: πετρελαιο, σιτηρα, σόγιες, ρύζι κτλ. να είναι αυτή την στιγμή χρηματιστηριακές φούσκες οι οποιες ανα πάσα στιγμη΄μπορούν να σκάσουν.
Υστερα από την πανωλεθρία παγκοσμιως στα χρηματιστηρια, τα κεφάλαια βρήκαν ασφαλής λιμένες στα εμπορεύματα. Για πόσο όμως;
07/06 03:46  Nastybishop
Ανα πάσα στιγμή μπορεί να μετακινηθουν δημιουργόντας άλλες ισορρόπίες. Μειώνοντας τον πληθωρισμό, αποενοχοποιώντας τα βιοκαυσιμα, απαλύνοντας τα εμπορικά ελλείμματα κτλ. Ειμαι πεπεισμένος ότι αυτή την στιγμή δεν βλεπουμε θεμελιώδης τιμές.
07/06 03:46  Κλεάνθης
ΤΟ παιχνίδι θα παίζεται έτσι περίπου: ποιος ρυπαίνει με διοξείδιο του άνθρακα ... η ΔΕΗ ... πόσο ... 45 εκατομμύρια τόνους το χρόνο ... πόσο έχει ο τόνος στα χρημαιστήρια ... 20 ευρώ ... ΔΕΗ έχεις 3 επιλογές:
1- πληρώνεις πρόστιμο 100 ευρώ τον τόνο
2- αγοράζεις από χρηματιστήριο δικαιώματα εκπομπής ρύπων
3- εκσυγχρονίζεις την τεχνολογία σου για να ρυπαίνεις λιγότερο άρα να πληρώνεις λιγότερο
07/06 03:52  Κλεάνθης
Δες στο μπλογκ έχω ένα θέμα με τίτλο βιοκαύσιμα ή τρόφιμα. Διάβασέ το προσεκτικά. Δες τι παίζεται με στοιχεία και θα καταλάβεις ότι δεν είναι τόσο απλά όσα συμβαίνουν γύρω μας. Αν θέλεις το ξανασυζητάμε το θέμα κάποια στιγμή και θα προσπαθήσω να σου λύσω αρκετές απορίες στο θέμα ... ως γεωπόνος πάντα
07/06 03:53  Nastybishop
ναι θα του ρίξω μια ματιά οπωσδήποτε έχει αρκετό ενδιαφέρον...
07/06 03:54  Nastybishop
Θα του ριξω μια ματιά οπωσδήποτε. εχει πολύ ενδιαφέρον.
Σελίδα 1 από 2Νεότερα σχόλια »Τελευταία σελίδα

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις